E-book Saúde Psicológica e Bem-estar

Saúde Psicológica e Bem-estar | Observatório Escolar 190 Estudo aprofundado Perceçãodasatisfação, qualidadede vidapercebidae competências socioemocionais dos alunos nas escolas portuguesas Imran, N., Zeshan, M., & Pervaiz, Z. (2020). Mental health considerations for children & adolescents in COVID-19 Pandemic. Pakistan Journal of Medical Sciences, 36(COVID19-S4), S67–S72. https://doi.org/10.12669/pjms.36.COVID19-S4.2759 Kaczmarek, M., & Trambacz-Oleszak, S. (2021). School-Related Stressors and the Intensity of Perceived Stress Experienced by Adolescents in Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(22), Art. 22. https://doi.org/10.3390/ijerph182211791 Kapetanovic, S., Gurdal, S., Ander, B., & Sorbring, E. (2021). Reported Changes in Adolescent Psychosocial Functioning during the COVID-19 Outbreak. Adolescents, 1(1), Art. 1. https://doi.org/10.3390/adolescents1010002 Li, J., Zhan, D., Zhou, Y., & Gao, X. (2021). Loneliness and problematic mobile phone use among adolescents during the COVID-19 pandemic: The roles of escape motivation and self-control. Addictive Behaviors, 118, 106857. https://doi.org/10.1016/j.addbeh.2021.106857 Magson, N. R., Freeman, J. Y. A., Rapee, R. M., Richardson, C. E., Oar, E. L., & Fardouly, J. (2021). Risk and Protective Factors for Prospective Changes in Adolescent Mental Health during the COVID-19 Pandemic. Journal of Youth and Adolescence, 50(1), 44–57. https://doi.org/10.1007/s10964-020-01332-9 Martin, A. J., & Collie, R. J. (2019). Teacher–student relationships andstudents’ engagement in high school: Does the number of negative and positive relationships with teachers matter? Journal of Educational Psychology, 111(5), 861–876. https://doi.org/10.1037/edu0000317 Matos, M. G. (2015). Adolescentes: navegação segura por águas desconhecidas. Lisboa: Coisas de Ler. Matos, M. G. (2020). Adolescentes: As suas vidas, o seu Futuro. Lisboa: Fundação Francisco Manuel dos Santos. Matos, M. G. (2022). Adolescentes. Lisboa: Leya. Matos, M. G. & Branquinho, C. (2021). #GeraçõesComVoz: a visão dos jovens na justiça Intergeracional. Lisboa: Fundação Calouste Gulbenkian. Matos, M. G., & Equipa Aventura Social (2018). A saúde dos adolescentes portugueses após a recessão(ebook). Disponível em: www.aventurasocial.com Matos, M. G. & Wainwright, T. (2021). COVID-19 and Mental health in School-Aged Children and Young People: Thinking ahead while preparing the return to school and to life “as usual”. The Psychologist: Practice & Research Journal, 4(1), 1-12. https://doi.org/10.33525/PPRJ.V4I1.105 Matos, M. G., Branquinho, C., Noronha, C., Moraes, B., Santos, O., Carvalho, M., Simões, C., Marques, A., Tomé, G., Guedes, F. B., Cerqueira, A., Francisco, R., Gaspar, T., & Rodrigues, N. (com colaboração OPP e Fundação Calouste Gulbenkian) (2022). Saúde Psicológica e Bem-estar | Observatório de Saúde Psicológica e Bem-estar: Monitorização e Ação. Lisboa: DGEEC. OECD (2021), Beyond Academic Learning: First Results from the Survey of Social and Emotional Skills, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/92a11084-en.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTg0MjEzNg==